Friday, September 17, 2010

Kristal Summers Foolando Con Tres

the


Trentino, September 10, 2010

That professor, if he met the governor and Alderman Dellai Dalmas, ask them what brought them presumed to pass off as "educational reform" some misera norma che alla fine ha soltanto tagliato ore e cattedre e che non ha minimamente scalfito l’impianto vecchio e vetusto della scuola. Chiederebbe loro, inoltre, se si sentono orgogliosi di essere complici di una scuola che assomiglia sempre più ad centro di rieducazione, dove ci si stringe quasi in trenta in una classe e dove è difficile lavorare sulla qualità, perché per farlo bisognerebbe spendere e non tagliare sul personale.
Quel professore, se incontrasse i rappresentanti sindacali, chiederebbe loro perché abbiano abbandonato i precari al loro destino e perché non si siano mai impegnati per costruire un sistema che privilegi il merito, invece della piatta anzianità.

Quel professore, se incontrasse the role of their colleagues, ask them what to take them as greedy jackals, to accept loads of times higher than normal, the disadvantage of unstable employment, and then cry crocodile tears and shake the hands of circumstance.
That professor, if he met some fellow insecure, ask them why they lend themselves to pay for courses farce of (alleged) update, just to get some more points in the ranking order and who to hell, ethically, does not agree to buy titles.
That professor, if he met the parents of the students, ask them why not do a conscientious objector, refusing to send their children to a school that brings a living, that does not invest in quality (human), but is sadly left to its fate.
That professor, if he met the so-called man on the street, asking him to account for its indifference where teachers are all "fancazzisti" and invites him to think that the damage of a precarious school system at the end he pays them, through his children.
That professor, if he met some young people just graduated and eager to go to university, ask them whether it is worth studying in a country that does not deserve educated people, but only useful idiots.
That professor, if he met his old students, they would not ask any questions. In fact, invites a farne, e tante. Finché qualcuno non risponderà.
Quel professore, come tanti altri, rischia di non poter più svolgere il lavoro per cui si è preparato e nel quale riesce bene, perché, da noi, i meriti non contano e i soldi si investono soltanto nei mattoni degli amici o dei grandi elettori.
Quel professore (che sono io) ha ancora una domanda da rivolgere a tutti: è giusto?
Mattia Maistri

0 comments:

Post a Comment